Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Audi TT Coupe

2010.12.28

 
A 2.0 TFSI aggregátot kifejezetten a TT állította kihívások szellemében fejlesztették ki a tervezők. A 155 kW (211 LE) teljesítmény előállításához egyebek mellett a teljes forgattyús hajtóművet, a hengerfejet és a szívószelepeket is átdolgozták. Emellett az új „Audi valvelift system” szelepvezérlés, tovább tökéletesített légbeszívó és kipufogó-rendszer, illetve növelt teljesítményű turbófeltöltő segíti a TFSI®-technikában rejlő lehetőségek maradéktalan kiaknázását az Audi TT számára.

A pörgős négyhengeres konstrukció tekintélyes erőtartalékokkal rendelkezik, amelyek dinamikus és harmonikus stílusban gyakorlatilag a teljes fordulatszám-tartományban vezetője rendelkezésére állnak, aki a turbótöltő alkalmazásának köszönhetően 1.600 és 4.200 fordulat között mindvégig figyelemreméltó 350 newtonméter maximális forgatónyomatékkal gazdálkodhat.

Ennyit az elméletről. A gyakorlatban viszont az S tronic sebességváltóval szerelt TT Coupé 2.0 TFSI mindössze 6,0 másodperc alatt gyorsít fel álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra, majd tovább, egészen 245 kilométer/óra végsebességig.

Az Audi TT Coupé 1.8 TFSI 1,8 literes erőforrása továbbra is szerepel a palettán, s 118 kW (160 LE) maximális teljesítményét különösen széles, 4.500 és 6.200 percenkénti fordulat közötti tartományon mindvégig folyamatosan nyújtja.

Üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás:
Kombinált üzemanyag-fogyasztás: 6,4-7,2 l/100 km
Kombinált széndioxid-kibocsátás: 149-169 g/km